A YouTube júniustól kezdve megszabadul az ideiglenes bejegyzésekre szolgáló Stories funkciótól. A felhasználók június 26-tól nem tudnak majd Stories-t közzétenni, a meglévő bejegyzések pedig hét nap után lejárnak.



A Stories-t először 2017-ben vezették be Reels néven, és a több mint 10 000 feliratkozóval rendelkező felhasználók számára volt elérhető. Az Instagramhoz hasonlóan (amely viszont a Snapchatből emelte át a koncepciót) a YouTube Stories egy meghatározott idő után eltűnt; az alkotók a Stories segítségével frissítéseket vagy kulisszák mögötti tartalmakat posztolhattak, hogy népszerűsítsék a csatornájukat. De ha ma körülnézünk, úgy tűnik, hogy ez a funkció nem vált be – a hozzáférés korlátozott volt, úgy tűnik, hogy kevés alkotó posztol rendszeresen Stories-t, és a funkciót még a YouTube sem népszerűsíti túlságosan.

A Stories hiányában a YouTube azt szeretné, ha az alkotók inkább a platform más felületeire posztolnának tartalmakat: Community Posts és Shorts. A vállalat nemrégiben kiterjesztette a Community Posts-hoz, a szöveges frissítések funkcióhoz való hozzáférést, és hozzáadta a lehetőséget, hogy a posztok egy bizonyos idő után lejárjanak. Az alkotók közvélemény-kutatásokat, kvízeket, képeket és videókat is megoszthatnak Community Posts-ként, amelyek a csatornákon egy fülön jelennek meg.

A YouTube azon is dolgozik, hogy a rövid videók népszerűségét a TikTok versenytársába, a Shortsba terelje, és megpróbálja meggyőzni a hagyományos hosszú videók készítőit, hogy ők is kezdjenek el rövidebb tartalmakat készíteni. Februárban a YouTube egy megújított monetizációs terv keretében elkezdte megosztani a rövidfilmek reklámbevételét az alkotókkal.

Bár számos platform átvette a Snapchat által elsőként népszerűsített történetformátumot, a YouTube nem az első, amelyik kivágja a saját verzióját. Emlékszel a Fleetsre, a Twitter efemer posztjaira, amelyek egy éven belül eltűntek?

További érdekes cikkek!