Mobilra optimalizált kialakítás

2022 második negyedévében a mobileszközök (a táblagépek kivételével) a globális webhelyforgalom 58,99%-át generálták. Ez a tendencia megragadja azokat az embereket, akik a telefonjukat veszik az online hozzáférés elsődleges forrásaként.

A felnőttek 85%-a úgy gondolja, hogy egy cég weboldal-tervezési funkcióinak a mobilokon ugyanolyan jónak vagy jobbnak kell lenniük, mint az asztali verzióé.
Minden nem reszponzív webhely nem megfelelő felhasználói élményt kínál, ami forgalom-, bevétel- és hitelesség-csökkenéshez vezet.
A mobilra optimalizált dizájn lehetővé teszi a reszponzív webhely létrehozását – ez a stratégia alkalmazkodik a különböző képernyőméretekhez a használhatóság és a felhasználói élmény veszélyeztetése nélkül.
Következésképpen a mobil-első dizájn megvalósítása a modern webdizájn magja.
Ennek megvalósításához a BrowserStack Responsive Design Testing segítségével gyorstesztet futtatva lépkedhet a mobil-első kialakítás felé. A tervezők gyorsan ellenőrizhetik az általános mobilbarát jelleget, hogy a webhelyet különféle eszközökhöz optimalizálhassák.


Következetes tipográfia

A tiszta tipográfiának a következőket kell tartalmaznia:

  • Megfelelő méretű szöveg, amely általában 16 képpontnál nagyobb
  • Fekete/szürke tipográfia, a háttérárnyalatok vagy képek szerint
  • Web-szabványos betűtípusok
  • Megfelelő távolság a sorok között, hogy megkönnyítse az olvasást

A legtöbb szervezet egy adott betűtípust vagy tipográfiát használ márkaidentitásaként. Például a The New Yorker Adobe Caslont használ a jól felismerhető betűkészlet létrehozásához. Fontolja meg egy olyan betűtípus alkalmazását a webhelyén, amely konzisztens marad az oldalakon és az Ön által biztosított egyéb online forrásokban.


Hamburger menük

A webhelyek manapság a lehetőségek és funkciók hosszú menüjét kínálják a felhasználók számára. Bár ez egyszerűbbé teheti a navigációt (mivel a felhasználó közvetlenül a kezdőlapról bármelyik opciót elérheti), ugyanakkor sok képernyőterületet is igénybe vesz – különösen mobileszközökön.

Gyorsan oldja meg ezt a hamburger menüvel – egy gombbal, amely szélesebb menüt vagy navigációs fiókot nyit meg. Ez helyet takarít meg, és a felületet tiszta és zsúfolt marad anélkül, hogy a webhely látogatóinak könnyebben navigálhatnánk.


Optimalizált sebesség

A lassan betöltődő webhelytervezés nem csak az egyik leggyakoribb webtervezési hiba, hanem az összes SEO és CRO kampány baklövése is. Az oldal válaszának mindössze 1 másodperces késése 7%-os konverziócsökkenést eredményezhet. Az ehhez hasonló statisztikák bemutatják a sebesség jelentőségét a modern webdizájnban – asztali számítógépeken és mobileszközökön egyaránt.

Az azonnali kielégülés korában a weboldalak azonnali betöltődésre számítanak, különben elhagyják őket. Szerencsére a webdesign alapvető szempontjainak felépítése a sebesség növelése érdekében nem nehéz feladat. Néhány gyors lépés a következő lenne:

  • Optimalizálja az összes képet, mérettől függetlenül.
  • Válasszon egy robusztus tárhelykörnyezetet, legyen szó VPS-tárhelyről, megosztott tárhelyről vagy akár a webhelyéhez dedikált szerverről.
  • Használjon tömörítést a fájlok kisebb méretéhez.
  • Minimalizálja a HTTP-kéréseket a Chrome fejlesztői eszközeiben.

Fehér tér

A minimalista dizájn egyik elemeként a fehér tér nélkülözhetetlen a modern honlaptervezésben, amely lehetővé teszi a lélegzetet. Mivel az internet minden felhasználót végtelen mennyiségű információnak tesz ki, gyorsan elérheti az intellektuális kimerültséget. A fehér területek és a tartalom egyensúlyának használata biztosítja, hogy a webhely tiszta, rendezett, olvasható és könnyen navigálható legyen.

Ha szóközről van szó, az Apple-től meríthetünk ihletet a bevezetés előtti napokon. Nem csoda, hogy egyet jelentenek a technológiai tér egyik dizájnvezetőjével.


SEO optimalizált elemek

A modern weboldal tervezési elemei sokat segíthetnek a webhely SEO-alapú rangsorolásában. Némelyikük láthatatlan, például a metacímkék, a címsorcímkék és a webhely háttérkódjához tartozó egyéb HTML kódolási hackek. Illessze be, módosítsa és optimalizálja ezeket az elemeket, hogy a webhely teljes mértékben kihasználhassa a Google keresőoptimalizálási algoritmusának előnyeit.

Tudja, hogy a Google a sebesség megszállottja termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban. Ezért a fejlesztőknek és a tervezőknek tisztában kell lenniük webdesign elemeik SEO vonatkozásaival.


Biztosítjuk a böngészők közötti kompatibilitást

Az oldalba kódolt minden dizájnelemnek meg kell jelennie és tökéletesen működnie kell minden olyan eszközön és böngészőben, amellyel az oldal megtekinthető. Ezt a konzisztencia szintet csak valós böngészőkön és eszközökön végzett iteratív teszteléssel lehet elérni. Ez azt jelenti, hogy minden egyes, a stádiumba helyezett tervköteget ellenőrizni kell a böngésző kompatibilitási mátrixán keresztül.


Intuitív navigáció

Az intuitivitás és a modern webdizájn kéz a kézben járnak. Ha webhelyét nem használhatják gyerekek és idősek egyaránt, tekintse a tervezésnek komoly hibának. Függetlenül attól, hogy csapata hamburgert, harmonikát, legördülő menüt vagy nagy menüt választ, végezzen egy gyors analitikus ellenőrzést, hogy megtudja, a célközönsége intuitív módon megérti-e a webhely kialakítását és navigációját.

Bármilyen hiba vagy átfedésben lévő navigáció kérdőjelet helyez a márkára. A vizuális tesztelés egy iparágvezető technika, amely segít megoldani ezt.

  • Például ételkiszállító alkalmazásának és webhelyének alapos tesztelése szükséges a navigációs képernyők különböző képernyőin.
  • Az automatikus vizuális tesztelés segít a teljes beállítás átvizsgálásában, hogy kiemelje a fejlesztési területeket.
  • Ez biztosítaná a csuklás hiányát, amikor a gyorsaság és a pontosság az élelmiszer-vizuálokon keresztül elengedhetetlen.

Ökoszisztéma alapú tervezés

Ne feledje, hogy a dizájn miatti tervezés nem működne az Ön számára. A webdesign elemeinek tükrözniük kell a márka USP-jét vagy a legfontosabb ajánlatokat. Ha e-kereskedelmi webhelyeket tervez, a színpalettának ideális esetben a piros, sárga, kék és zöld körül kell forognia. Hasonlóképpen, ha egészségügyi és wellness webhelyet hoz létre, gondoljon a nyugtató sémákra, amelyek tele vannak égkék, fehér, lila és narancs színekkel.

  • Az ökoszisztémára való tervezésnek, amelyre a webhely gondoskodik, valamilyen módon minden más alapvető elemet magában kell foglalnia.
  • Terméktervezőként értse meg a felhasználó céljait és szándékait a webhely útjának különböző szakaszaiban.
  • Az összetettséget szem előtt tartva engedje meg látogatóinak, hogy először könnyebb oldalakat fedezzenek fel, majd rávegyék őket arra, hogy mélyre vesszenek az Ön összetett részeibe.

Lépj velünk kapcsolatba most, számunkra a legfontosabb az ügyfél elégedettsége, így minden igényen külön árszabással dolgozunk!


Partnereink

Asustor
Epson
Eset
Heimdal Security
Kingston
Seagate
Synology
Western Digital
Veeam