Mire van szükség egy weboldal elkészítéséhez?

Amikor egy megrendelés beérkezik hozzánk, ezek az első tételek, amiket tisztázunk ügyfeleinkkel, ha rendelkeznek már például Domain névvel, akkor onnan építkeüznk tovább, ha viszont nem, akkor kedvező ajánlatokat tudunk nyújtani a közös munka elkezdéséhez. Vegyük hát sorba, mik a létfontosságú összetevők egy weboldal elindításához:

Domain név, karbantartás

A domainnév alkotja a webhely URL-címét. Pl. ennek a weboldalnak a domain neve ‘infosys-admin.hu’.

Web tárhely, hosting

A web- vagy weboldal-host egy olyan vállalat, amely az országon belül vagy a tengerentúlon található szerverekkel rendelkezik. Ön egy tárhely-fiókot vásárol, amely szerverhelyet biztosít Önnek a webhelyfájlok tárolásához. Ezeket a fájlokat aztán a weboldalának minden látogatója elérheti és böngészheti a nap 24 órájában.

E-mail cím

A domain név e-mail címének megadása nem kötelező, például ‘[email protected]’. Ha van egy, az egy kicsit professzionálisabbá teszi a dolgot. Néhányan tökéletesen elégedettek egy ingyenes webes e-mail címmel, pl. @gmail.com. A domainnév alapú e-mail címeket a domain regisztrátorán vagy más független cégeken keresztül állíthatja be. Vagy szerezhet egy Google G-Suite fiókot, amely lehetővé teszi, hogy annyi e-mail címet irányítson és hozzon létre, amennyit csak szeretne. Ezek közül bármelyik visszatérő költséget jelent.

Szövegtartalom

Gyakran ez a legnehezebb feladat, hogy megírja a weboldalának tartalmát. Ha azonban nem vagy benne, akkor felbérelhetsz egy szövegírót.

Alapvetően meggyőző szöveget kell írnod a honlapodra, hogy mit kínálsz, ki vagy és miért téged válasszon. Egyéb oldalak, amelyekhez tartalmat kell vagy akarhat szolgáltatni, a következők:
Szolgáltatások – milyen szolgáltatásokat nyújt, és az egyes szolgáltatásokról szóló írás.
Termékek – milyen termékeket kínál, és az egyes termékek leírása.
Rólam/önmagunkról – ez egy fontos oldal, mert az emberek tudni szeretnék, hogy kivel fognak üzletelni, ha igénybe veszik az Ön szolgáltatásait vagy termékeit. Egy profilképnek Önről vagy a csapat minden egyes fő tagjáról ott kell lennie az oldalon egy jó leírással együtt. A leírásnak tartalmaznia kell egy rövid ismertetőt arról, hogy kik vagytok, hogyan jöttetek a weboldalon kínált szolgáltatásokat nyújtani, miért nyújtjátok a szolgáltatásokat/termékeket és a képesítéseiteket.
GYIK vagy Gyakran Ismételt Kérdések – gondoljon azokra a kérdésekre, amelyeket ismételten feltettek Önnek, vagy amelyekre az emberek választ szeretnének kapni.
Ajánlások vagy vélemények – kezdje el gyűjteni vagy kérje őket az ügyfeleitől vagy ügyfeleiktől. Jó lesz, ha szívesen adnak magukról egy fényképet, hogy az ajánlások mellé csatolhassák, de ez nem kötelező. Idővel több is hozzáadható.
Blogbejegyzés – ha blogot fog vezetni, akkor legalább egy blogbejegyzést kell biztosítania a kezdéshez és a beállításhoz. Jó ötlet, ha blogot vezet vagy cikkeket tesz közzé a weboldalán.

Lépj velünk kapcsolatba most, számunkra a legfontosabb az ügyfél elégedettsége, így minden igényen külön árszabással dolgozunk!


További fontos intézkedések egy professzionális oldal működtetéséhez, amelyet szem előtt tartunk:


Mobilra optimalizált kialakítás

2022 második negyedévében a mobileszközök (a táblagépek kivételével) a globális webhelyforgalom 58,99%-át generálták. Ez a tendencia megragadja azokat az embereket, akik a telefonjukat veszik az online hozzáférés elsődleges forrásaként.

A felnőttek 85%-a úgy gondolja, hogy egy cég weboldal-tervezési funkcióinak a mobilokon ugyanolyan jónak vagy jobbnak kell lenniük, mint az asztali verzióé.
Minden nem reszponzív webhely nem megfelelő felhasználói élményt kínál, ami forgalom-, bevétel- és hitelesség-csökkenéshez vezet.
A mobilra optimalizált dizájn lehetővé teszi a reszponzív webhely létrehozását – ez a stratégia alkalmazkodik a különböző képernyőméretekhez a használhatóság és a felhasználói élmény veszélyeztetése nélkül.
Következésképpen a mobil-első dizájn megvalósítása a modern webdizájn magja.
Ennek megvalósításához a BrowserStack Responsive Design Testing segítségével gyorstesztet futtatva lépkedhet a mobil-első kialakítás felé. A tervezők gyorsan ellenőrizhetik az általános mobilbarát jelleget, hogy a webhelyet különféle eszközökhöz optimalizálhassák.


Következetes tipográfia

A tiszta tipográfiának a következőket kell tartalmaznia:

  • Megfelelő méretű szöveg, amely általában 16 képpontnál nagyobb
  • Fekete/szürke tipográfia, a háttérárnyalatok vagy képek szerint
  • Web-szabványos betűtípusok
  • Megfelelő távolság a sorok között, hogy megkönnyítse az olvasást

A legtöbb szervezet egy adott betűtípust vagy tipográfiát használ márkaidentitásaként. Például a The New Yorker Adobe Caslont használ a jól felismerhető betűkészlet létrehozásához. Fontolja meg egy olyan betűtípus alkalmazását a webhelyén, amely konzisztens marad az oldalakon és az Ön által biztosított egyéb online forrásokban.


Hamburger menük

A webhelyek manapság a lehetőségek és funkciók hosszú menüjét kínálják a felhasználók számára. Bár ez egyszerűbbé teheti a navigációt (mivel a felhasználó közvetlenül a kezdőlapról bármelyik opciót elérheti), ugyanakkor sok képernyőterületet is igénybe vesz – különösen mobileszközökön.

Gyorsan oldja meg ezt a hamburger menüvel – egy gombbal, amely szélesebb menüt vagy navigációs fiókot nyit meg. Ez helyet takarít meg, és a felületet tiszta és zsúfolt marad anélkül, hogy a webhely látogatóinak könnyebben navigálhatnánk.


Optimalizált sebesség

A lassan betöltődő webhelytervezés nem csak az egyik leggyakoribb webtervezési hiba, hanem az összes SEO és CRO kampány baklövése is. Az oldal válaszának mindössze 1 másodperces késése 7%-os konverziócsökkenést eredményezhet. Az ehhez hasonló statisztikák bemutatják a sebesség jelentőségét a modern webdizájnban – asztali számítógépeken és mobileszközökön egyaránt.

Az azonnali kielégülés korában a weboldalak azonnali betöltődésre számítanak, különben elhagyják őket. Szerencsére a webdesign alapvető szempontjainak felépítése a sebesség növelése érdekében nem nehéz feladat. Néhány gyors lépés a következő lenne:

  • Optimalizálja az összes képet, mérettől függetlenül.
  • Válasszon egy robusztus tárhelykörnyezetet, legyen szó VPS-tárhelyről, megosztott tárhelyről vagy akár a webhelyéhez dedikált szerverről.
  • Használjon tömörítést a fájlok kisebb méretéhez.
  • Minimalizálja a HTTP-kéréseket a Chrome fejlesztői eszközeiben.

Fehér tér

A minimalista dizájn egyik elemeként a fehér tér nélkülözhetetlen a modern honlaptervezésben, amely lehetővé teszi a lélegzetet. Mivel az internet minden felhasználót végtelen mennyiségű információnak tesz ki, gyorsan elérheti az intellektuális kimerültséget. A fehér területek és a tartalom egyensúlyának használata biztosítja, hogy a webhely tiszta, rendezett, olvasható és könnyen navigálható legyen.

Ha szóközről van szó, az Apple-től meríthetünk ihletet a bevezetés előtti napokon. Nem csoda, hogy egyet jelentenek a technológiai tér egyik dizájnvezetőjével.


SEO optimalizált elemek

A modern weboldal tervezési elemei sokat segíthetnek a webhely SEO-alapú rangsorolásában. Némelyikük láthatatlan, például a metacímkék, a címsorcímkék és a webhely háttérkódjához tartozó egyéb HTML kódolási hackek. Illessze be, módosítsa és optimalizálja ezeket az elemeket, hogy a webhely teljes mértékben kihasználhassa a Google keresőoptimalizálási algoritmusának előnyeit.

Tudja, hogy a Google a sebesség megszállottja termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban. Ezért a fejlesztőknek és a tervezőknek tisztában kell lenniük webdesign elemeik SEO vonatkozásaival.


Biztosítjuk a böngészők közötti kompatibilitást

Az oldalba kódolt minden dizájnelemnek meg kell jelennie és tökéletesen működnie kell minden olyan eszközön és böngészőben, amellyel az oldal megtekinthető. Ezt a konzisztencia szintet csak valós böngészőkön és eszközökön végzett iteratív teszteléssel lehet elérni. Ez azt jelenti, hogy minden egyes, a stádiumba helyezett tervköteget ellenőrizni kell a böngésző kompatibilitási mátrixán keresztül.


Intuitív navigáció

Az intuitivitás és a modern webdizájn kéz a kézben járnak. Ha webhelyét nem használhatják gyerekek és idősek egyaránt, tekintse a tervezésnek komoly hibának. Függetlenül attól, hogy csapata hamburgert, harmonikát, legördülő menüt vagy nagy menüt választ, végezzen egy gyors analitikus ellenőrzést, hogy megtudja, a célközönsége intuitív módon megérti-e a webhely kialakítását és navigációját.

Bármilyen hiba vagy átfedésben lévő navigáció kérdőjelet helyez a márkára. A vizuális tesztelés egy iparágvezető technika, amely segít megoldani ezt.

  • Például ételkiszállító alkalmazásának és webhelyének alapos tesztelése szükséges a navigációs képernyők különböző képernyőin.
  • Az automatikus vizuális tesztelés segít a teljes beállítás átvizsgálásában, hogy kiemelje a fejlesztési területeket.
  • Ez biztosítaná a csuklás hiányát, amikor a gyorsaság és a pontosság az élelmiszer-vizuálokon keresztül elengedhetetlen.

Ökoszisztéma alapú tervezés

Ne feledje, hogy a dizájn miatti tervezés nem működne az Ön számára. A webdesign elemeinek tükrözniük kell a márka USP-jét vagy a legfontosabb ajánlatokat. Ha e-kereskedelmi webhelyeket tervez, a színpalettának ideális esetben a piros, sárga, kék és zöld körül kell forognia. Hasonlóképpen, ha egészségügyi és wellness webhelyet hoz létre, gondoljon a nyugtató sémákra, amelyek tele vannak égkék, fehér, lila és narancs színekkel.

  • Az ökoszisztémára való tervezésnek, amelyre a webhely gondoskodik, valamilyen módon minden más alapvető elemet magában kell foglalnia.
  • Terméktervezőként értse meg a felhasználó céljait és szándékait a webhely útjának különböző szakaszaiban.
  • Az összetettséget szem előtt tartva engedje meg látogatóinak, hogy először könnyebb oldalakat fedezzenek fel, majd rávegyék őket arra, hogy mélyre vesszenek az Ön összetett részeibe.

Lépj velünk kapcsolatba most, számunkra a legfontosabb az ügyfél elégedettsége, így minden igényen külön árszabással dolgozunk!


Partnereink

Asustor
Epson
Eset
Heimdal Security
Kingston
Seagate
Synology
Western Digital
Veeam